25

Centrum voor Verduurzamen

 

Behoefte

Op een centrale locatie in Veldhoven huizen Verzinkerij Meerveldhoven, De Run Metaalcoating en Dameco Plating: drie bedrijven van één familie, die elkaar perfect aanvullen. De vraag die ze Schot&Roos stelden was tweeledig:

1. We willen niet alleen 'onder de oppervlakte' samenwerken, maar ook laten zien wat onze samenwerking oplevert voor klanten.

2. We willen onze individuele activiteiten beter laten zien op afzonderlijke bedrijfswebsites. Deze 'eigen' websites moet wel in samenhang zijn met de 'groepswebsite'.

 

Belofte

Schot&Roos bedacht een naam, claim, positionering en huisstijl die de drie bedrijven samenbrengt: Het Centrum voor Verduurzamen, kortweg CVV, is het adres voor alle oppervlaktebehandelingen. De website is sterk gericht op respons. Naast heldere teksten, brengen we de voordelen van de samenwerking ook visueel in beeld met een prachtige film.

 

De positionering en het aansprekende concept van de 'groepswebsite' vertaalden we door naar drie afzonderlijke bedrijfswebsites. Deze websites vertellen het verhaal van elk bedrijf, maar ook van de groep. Er is samenhang in beeld, tekstbeleving en video. Uiteraard zijn ook deze websites goed bruikbaar op alle apparaten: mobiel, tablet en desktop.

 

Bewijs

Omdat de groep gebaat was bij een snelle livegang, heeft Schot&Roos het project opgedeeld in twee fases. De eerste fase bevatte positionering van de groep en uitwerking van het concept in een 'groepswebsite' en drie 'eigen' websites. Voordeel van deze aanpak is dat we naar wens van de drie bedrijven aanvullingen kunnen maken, zonder het basisconcept te veranderen. Denk aan online activiteiten zoals een Duitse website, extra foto's en tekst, meer video, extra functies en adverteren via Google. Maar ook aan offline aanvullingen zoals een bedrijfsbrochure en een vrachtwagenzeil. En dat zijn enkele mooie vooruitzichten voor fase 2!


Vorig project - Volgend project
Terug naar het projectenoverzicht

CVV: ijzersterke positionering mét 3 websites