7

Longfonds: conversie optimalisatie

 

Behoefte
In 2011 ging de website van het Longfonds live. De inhoud was gericht op goede vindbaarheid en het behalen van vooraf ingestelde conversie doelen. Conversie betekent letterlijk 'omzetting'. Doel is dat de bezoeker van de website direct begrijpt wat het Longfonds is en wordt geprikkeld tot conversie: doneer, steun of word vrijwilliger. Het Longfonds vroeg hoe ze via hun website meer bekendheid en kwalitatieve leads konden genereren. 

 
Belofte
Schot&Roos pakte deze vragen op. Meetbare conversie verbeteringen zijn pas mogelijk als alle conversie ingrediënten kloppen en met elkaar in balans zijn gebracht. Denk aan tekst, design, gebruiksvriendelijkheid, conversietools en techniek. Schot&Roos beoordeelden de conversiedoelen vanaf livegang, analyseerden het gedrag van bezoekers en volgden de website van het Longfonds  ruim een jaar. Op basis van deze resultaten was de volgende stap een conversie optimalisatie.


Bewijs
Als u weinig conversies in uw statistieken terug ziet, dan heeft uw website last van conversie killers. Een gemiste kans! De website van het Longfonds is geoptimaliseerd door call-to-actions te plaatsen en/of anders vorm te geven, het webdesign te verbeteren, AB-testing en het inrichten van Google Analytics en een strakke monitoring. Het resultaat? De conversieresultaten stegen gestaag en worden elke dag verder geoptimaliseerd. 

 

Wilt u de resultaten van uw website of webshop verhogen? Maak een afspraak met Schot&Roos.


Vorig project - Volgend project
Terug naar het projectenoverzicht

Optimalisatie website Longfonds