25

Installatiebureau Gebr. Van Hout

 

Behoefte
Installatiebureau Gebr. Van Hout, een familiebedrijf met een rijke historie en een kei in installeren. Maar daar stopt het niet. De afgelopen jaren ontwikkelde dit bijzondere bureau zich tot koploper in Brabant en Nederland op het gebied van werktuigbouwkundige installatietechniek en duurzame energie. Het was tijd voor een nieuwe positionering. Samen met Schot&Roos zet Gebr. van Hout de stap naar ‘Van Hout adviseurs en installateurs’.

 

Belofte

Van Hout is een regionale partij met landelijke credits. Schot&Roos ging op zoek naar die toegevoegde waarde, die uitdaging waarmee Van Hout zich kan onderscheiden ten opzichte van haar concurrenten. De belofte werd een claim: ‘Van Hout. Voor rendement’, die conceptueel werd ondersteund met opvallende ‘meters’ die het rendement met harde cijfers tonen. Daarna werd ons gevraagd om ook een nieuwe huisstijl te ontwikkelen voor het bedrijf. 
 
Bewijs
Van Hout heeft nu de door haar gewenste positionering en huisstijl die naadloos passen bij de identiteit van de organisatie en het vakgebied waarbinnen het bedrijf zich beweegt. Schot&Roos verzorgde niet alleen het gehele traject van positionering, conceptontwikkeling en restyling, maar regelde ook de realisatie van alle huisstijldragers: bedrijfsbussen, briefpapier, stickers, bouwborden, advertenties en natuurlijk de website! Daarnaast is een crossmediaal marketingplan gelanceerd gericht op conversie.

 

Quote Koen van Heeswijk/ senior manager projecten Van Hout adviseurs en installateurs

Zonder als te generalistisch te willen zijn, maar veelal denken technische mensen in de  verduurzaming net even iets anders dan personen uit de marketingwereld. Je zou het kunnen betitelen als een soort van ‘beroepsdeformatie’. Deze ‘door je beroep getrainde kijk’ maakt dat wanneer je over iets anders moet nadenken dan je vakgebied, je onbewust dit vaak te eenzijdig beschouwd. Waarvan akte….Tegelijk betekent een nieuwe positionering van je bedrijf veel meer dan alleen een website en logo laten ontwerpen. Wanneer je als bedrijf jezelf juist en eenduidig wilt profileren betekent dit helder zicht krijgen over je bedrijf- strategie en visie, je sterkten en zwakten, je toegevoegde waarde binnen de branche, etc. Het is zoeken naar de essentie, de juist snaar, maar tegelijk ook naar de juiste personen om dit samen mee te doen. En juist op deze punten is waar Schot& Roos voor Van Hout het grote verschil heeft gemaakt.

 

Schot& Roos is voor Van Hout het ideale aanspreekpunt gebleken voor zowel positionering, webstrategie, vormgeving, techniek als marketing. Schot& Roos heeft met haar inhoudelijke scherpte en overall visie een erg goede inschatting gemaakt van onze gedachten en behoeften. Tegelijk heeft Schot&Roos het voor elkaar gekregen de juiste personen & specialismen binnen de (internet)marketing met de juiste kwalificaties passend bij ons bedrijf bij elkaar te brengen. Het is een juiste match gebleken. Op intelligente en vooral ontzorgende wijze heeft Schot&Roos onze ‘her’positionering de juiste inhoud, vorm en uitwerking gegeven.


Vorig project - Volgend project
Terug naar het projectenoverzicht

Nieuwe positionering Van Hout