25

OVVIA

 

Behoefte
OVVIA is een bedrijf in een groeimarkt. De markt begint los te komen en er zijn diverse landelijke initiatieven om de ESCo-markt los te krijgen, waar OVVIA een rol in speelt. Hierdoor zijn de actualiteiten legio. En deze zijn natuurlijk een goede communicator voor het bedrijf: je kan zelf roepen dat je goed bent, maar liever laat een ander het vertelt!

 

'We staan met 3 mooie cases in de Whitepaper van AgentschapNL'

'Er is een artikel gepubliceerd in NRC Handelsblad en dat willen we graag ook op onze eigen website plaatsen'

 

Maar.....waar kon OVVIA deze items communiceren binnen de huidige website? De huidige website leende zich niet voor actualiteit. Hier lag wel een grote behoefte.

 

Na een vrijblijvende brainstorm waarbij alle mogelijkheden besproken zijn bleven er 5 wensen over:

1. we willen een nieuwe website

2. deze moet goed te benaderen zijn via mobiel, tablet en desktop

3. content moet toegesneden zijn op behoefte en niveau van de doelgroepen

4. website moet goed gevonden worden via zoekmachines (Goolge geoptimaliseerd)

5. werken met taakstellend, scherp budget


Belofte
OVVIA is een Energy Service Company. Een dienstverlening die nieuw en complex is. De website is dus een bron van informatie voor de bezoekers die ‘groen’ zijn in het vakgebied. En tevens een plek om conversie te stimuleren voor het deel van de doelgroep dat een acute behoefte heeft en op zoek is naar een partner. Het zwaartepunt van deze website lag voor Schot&Roos op aansluiting bij het kennisniveau van de doelgroep. 
 

Onderdelen van de opdracht:

- contentsessie: wat moeten we op de website communiceren?

- zoekwoordanalyse + sitestructuur bepalen

- SEO-webteksten

- responsive webdesign

- development

- content vullen


Bewijs
Aangezien OVVIA koploper in Nederland is op het gebied van ESCo's, is de homepage ingericht op autoriteit: publicaties, kennis delen en referenties. De hele website heeft een informatiearchitectuur die er op gericht is om diverse bezoekers met diverse vragen te bedienen. Uiteraard op vindbaarheid geoptimaliseerd. Daarnaast is de website responsive en, zoals alle websites van Schot&Roos, voorzien van een Google Analytics account. Hiermee kan OVVIA op elk moment van de dag de prestaties van de website bekijken. Schot&Roos richt altijd een op maat gemaakt dashboard in zodat u in één overzicht de voor u relevante informatie kan bekijken. Natuurlijk kijken wij vrijblijvend met u mee.
 
In de eerste 3 maanden na livegang is het websitebezoek met 62% toegenomen en hebben 4 kwalitatieve leads contact opgenomen met OVVIA. Daarnaast wordt OVVIA regelmatig benaderd voor participatie in publicaties van de overheid en vak-, opinie- en dagbladen.

 

Quote van Jan van Hout / Directeur OVVIA

Marketing is veel meer dan het maken van mooie websites en andere uitingen. Schot&Roos begrijpt dat als geen ander. Zij weten dat marketing begint bij het doorgronden van de genen van de onderneming. Zo heeft Schot&Roos ervoor gezorgd dat de marketingactiviteiten van OVVIA naar een hoger niveau zijn getild waarbij er structuur en coherentie in de externe communicatie is ontstaan. De complexiteit van de markt van OVVIA heeft Schot&Roos praktisch en simpel vertaald naar een effectieve website waar een ieder zich nu voelt aangesproken. Schot&Roos is een ideale zakenpartner die ik iedereen wil aanbevelen.


Vorig project - Volgend project
Terug naar het projectenoverzicht

ovvia.nl: geoptimaliseerd voor vindbaarheid