6

Prodrive Technologies

 

Behoefte
Een sterke naam, een goed verhaal maar de vertaling naar de website mist. Prodrive is actief aan het verbreden naar Azië en Duitsland en vroeg Schot&Roos om met een team van vier andere specialisten de internationale webstrategie, het concept en de nieuwe website van Prodrive te ontwikkelen. 

 

Belofte
Schot&Roos houdt van een praktische benadering en ging aan de slag met een samenvattend concept. Een kapstok, waar je alles aan op kunt hangen. En voor de echte diehard die nog een tandje verder wil gaan: een communicatieconcept dat unique selling points en emotional selling points van een positionering, visie en missie trechtert en omzet in een onderscheidend verhaal. Het is direct begrijpelijk, raakt de doelgroepen en creëert volgers, fans, relaties.

 

Bewijs
Middels een aantal strategische stappen definieerde het team van Schot&Roos een haarscherpe propositie die ervoor zorgt dat Prodrive Technologies klaar is voor verdere internationale groei: Prodrive Technologies, Enter a new era! Een concept dat het verhaal naar buiten toe vertelt maar ook voor de interne communicatie van grote toegevoegde waarde is gebleken. Alles wat al jaren in de hoofden van de ‘Prodrivers’ zat, is nu gekanaliseerd en als één verhaal opgetekend.
 
Startende met een analyse van de huidige situatie en een gedegen zoekwoordonderzoek zijn de voornaamste verbeterpunten voor de webstrategie gedefinieerd. Het team van Schot&Roos ging aan de slag met concept (grafisch en tekst), vindbaarheid (optimalisatie en sitestructuur) en webdesign. November 2013 ging de nieuwe website live met als voornaamste focus leadgeneratie en sales ondersteuning.
 
Op weg naar de internationale webstrategie nam Schot&Roos ook het logo van Prodrive onder de loep. Dit werd officieel in alle uitingen verbreed met Technologies. Hierdoor kwam het gebruik van .com extentie vrij en wordt direct verteld wat Prodrive doet. Het resultaat? Een internationale  website voor Prodrive Technologies met een ijzersterk verhaal en goede grafische sfeer. Kijk, daar krijgen wij nou energie van!

 

Quote van Bart Houwink/ Creative director en copywriter Prodrive team

Schot&Roos is echt een bureau zoals er meer zouden moeten zijn: lean and very, very mean. Als je met Schot&Roos werkt, krijg je hoe dan ook waar voor je geld: inzet, enthousiasme, betrokkenheid, punctualiteit, expertise en - hoge - kwaliteit (of het nu gaat om positionering, concept, strategie, projectmanagement of development). Aanrader!


Vorig project - Volgend project
Terug naar het projectenoverzicht

Internationale webstrategie Prodrive