7

Longfonds: social media strategie

 

Behoefte
Het Longfonds was al geruime tijd zelf aan het 'spelen' met Twitter en Facebook. Schot&Roos hielp het Longfonds bij de ontwikkeling van een contentstrategie en doeltreffende inzet van Social Media. De vraag was hoe het Longfonds gerichter Social Media kon inzetten voor profilering en het werven van ambassadeurs.
 
Belofte
Dankzij de ervaring met Twitter en Facebook, gingen de workshopsessies heel voortvarend. Van PR tot communicatie en voorlichting binnen Longfonds: alle medewerkers zaten samen aan tafel. In een viertal sessies werkten we naar een contentstrategie met per maand vooraf gedefinieerde topics waar het Longfonds over kan berichten en in gesprek kan gaan. Uiteraard met voldoende ruimte voor de actualiteit die vooraf niet te plannen is. Ook zijn de medewerkers van Longfonds getraind in het schrijven van posts en tweets en hoe zij meer winst kunnen behalen door de diverse social media bronnen met samenhang op de juiste manier in te zetten. 
 
Bewijs
De posts en tweets vliegen door het online luchtruim. Als de eerste stappen gezet zijn, treedt de verslaving vaak snel in! Omdat het zo leuk is maar ook omdat je snel resultaat ziet. De Facebook-pagina van het Longfonds heeft al 2.650 likes en veel belangrijker: er is veel interactie tussen volgers en het Longfonds. Ook op Twitter zijn er al 2.550 volgers en veel interactie. Well done: @Longfonds!


Vorig project - Volgend project
Terug naar het projectenoverzicht

Contentstrategie en inzet Social Media