7

Marketingstrategie

 

Schot&Roos helpt om uw bedrijfsdoelstellingen door te vertalen naar een sterke crossmediale marketingstrategie die werkt: voor uw klanten én voor u. De oplossing ligt niet in een stand alone website, advertentie of e-mail campagne. Het gaat juist om de samenhang tussen alle onderdelen: online en offline. Dat versterkt de noodzaak van een gefundeerde en bondige marketingstrategie en een stapsgewijze uitrol. Want ingewikkelde theorieën zijn er genoeg. Maar ons doel is dat u begrijpt waarom. Laten we het daarom meteen eenvoudig uitleggen.

 

Verkennen klantreis van uw klant

Wilt u een auto kopen, dan begint u met een startpunt: oriëntatie. En eindigt u met een eindpunt: aankoop. In de periode die tussen het startpunt en het eindpunt ligt, zoekt u naar informatie, praat u met mensen, gaat u naar showrooms, rijdt u proefritten, leest u magazines, wordt u volger van een bepaald merk of schrijft u zich in voor e-nieuwsbrieven. Dat is wat Schot&Roos noemt: op klantreis gaan.

 

En juist die klantreis willen we ook voor uw klanten schetsen. We verwerken de reis die uw klanten maken in een crossmediaal marketingplan. Alle belangrijke elementen vindt u hierin terug. Het is onze blauwdruk voor de verhouding tussen online en offline communicatie, de middelen die we inzetten, het budget, de doorlooptijd, return-on-investment en het verwachte rendement.

 

Slim werken en continu optimaliseren

Een plan is niet statisch. Wij houden van pragmatisch. We zoeken naar slimme verbeteringen, praten met u en uw klant, beoordelen trends in de markt. We maken geen rapporten van 25 pagina's. Voor Schot&Roos geldt: de strategie stuurt de praktijk aan, de praktijk geeft op haar beurt inzichten terug. Dus wat we doen is continu monitoren en bijsturen van de marketingstrategie tijdens de uitvoering van het plan. 

 

Lees ervaringen van onze huidige klanten. Wilt u eens vrijblijvend van gedachte wisselen? Sparren over uw bedrijf en merk? Bel dan 040 – 255 31 01 voor een goed gesprek of vul het contactformulier in!

 

Herpositionering Van Hout

Internationale webstrategie Prodrive